Friday 1 February 2013

MEMORIES & SAHABAT

Assalammualaikum. 

Okay, first on Febuary. Thanks Allah. Alhamdullillah syukuran Ya Allah. Dengan kuasaMu, dengan dugaanMu, dengan apa yang KAU beri, aku masih ingatkan KAU, masih tahu bersyukur ke hadratmu ya Iillahi. Ya Allah. UjianMu, dugaanMu In sha Allah boleh ku hadapi.

Bila dah belajar jauh ni, asyik rasa rindu dengan family. Padahal, Baru mingu lepas balik kan! Sabarr! Umur panjang awak jumpa family sendiri. Dugaan berjauhan dengan family. Even Melaka-Jb pun 2hours. Hihihi. Bukan senang nak senang. Makin hari meningkat umur. Hem.

Now, I'm turn to 20. Nikmat Allah bagi, banyak. Kita manusia ni lalai kadang-kadang. Tak sedar apa kita buat. Salah ke betul ke, main hentam aje. Tapi tulah. Manusia tak perfect. Bukan bersifat ajnabi.

Bila dah belajar ni, suka tengok gelagat orang, teletah orang sekeliling. Dari situ kita dapat fikir mana baik, mana buruk. Sama seperti sahabat. Siapa ada dengan kita dikala kesusahan? Atau hanya sekadar kesenangan sahaja? 

SAHABAT? Hm, pernah tak dengar lagu SAHABAT - AIZAT? Sekarang saya tergila-gilakan lagu tu. Awesome! Lirik bestlah senang cerita. Sahabat tu bila kita susah, dia ada. Kita senang, dia ada. Tapi susah right nak cari yang macam tu? Kadang ada yang susah sama, senang hilang. Biarlah, dunia oh dunia. Ada HARTA, Ada Sahabat.

Bila belajar, bila keluar dari pelosok, bila makin besar, barulah tahu erti SAHABAT tu macam mana. Apa itu SAHABAT. Sahabat yang ada susah & senang. Sentiasa dengar luahan masing-masing.


Belajar erti hargai orang, erti SAHABAT, erti berdikari. Semua bermula di IPTA ini. Sungguh, aku bersyukur diberikan Sahabat sebaik mereka, semulia mereka. Dari mereka, saya belajar untuk fully hijabs. Syukur.

To be continue :)

No comments:

Post a Comment